Zasady organizowania imprez - w załaczniku wzór zawiadomienia zgłoszenia imprezy oraz wniosek o wydanie zezwolenia na imprezę masową.
Zasady organizowania imprez artystycznych, rozrywkowych i festynów na terenie miasta i gminy Krotoszyn.
I. Imprezy artystyczne, rozrywkowe i festyny:
1. Imprezy artystyczne i rozrywkowe organizowane przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz
jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej odbywające się poza ich stałą
siedzibą albo w sposób objazdowy wymagają zawiadomienia organu gminy właściwej ze
względu na miejsce imprezy.
2. Zawiadomienie powinno zawierać następujące dane:
1) imię,nazwisko, lub nazwę podmiotu organizującego imprezę, siedzibę i adres do
korespondencji
2) rodzaj i charakter imprezy
3) miejsce, datę, godzinę rozpoczęcia, planowy czas trwania, przewidywaną liczbę
uczestników.
4) określenie planowanych środków służących zapewnieniu bezpieczeństwa uczestników
ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo.
3. Pomieszczenia, obiekty lub miejsca, w których odbywają się imprezy, a także urządzenia
techniczne używane przy ich organizacji lub w trakcie ich odbywania, powinny
odpowiadać wymaganiom przewidzianym prawem.
4. Organ samorządu terytorialnego (Burmistrz) może zażądać załączenia do zawiadomienia
zaświadczenia właściwego organu o spełnieniu wymogów, o których mowa w pkt 3.
5. Zawiadomienie o imprezie powinno być złożone nie później niż 30 dni przed planowanym
terminem jej rozpoczęcia.
6. W przypadku, o którym mowa w pkt 4, termin określony w pkt 5 liczy się od dnia
doręczenia zaświadczenia.
7. Imprezy organizowane cyklicznie nie rzadziej niż 2 razy w roku przez te same podmioty
w tych samych pomieszczeniach, obiektach i miejscach do tego dostosowanych wymagają
jednorazowego zawiadomienia.
8. Organ gminy ( Burmistrz) wydaje decyzję o zakazie odbycia imprezy, jeżeli zagraża
ona życiu lub zdrowiu ludzi, moralności publicznej albo mieniu w znacznych rozmiarach
lub nie zostały spełnione wymagania, o których mowa w pkt 3.
9. Decyzja o zakazie odbycia imprezy powinna być doręczona podmiotowi, który ją
organizuje, w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10
dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
10. Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia.
11. Odwołanie od decyzji podlega rozpoznaniu w terminie 7 dni od dnia wniesienia odwołania.
Niewydanie decyzji w tym terminie oznacza zgodę na odbycie imprezy.
12. Decyzję wydaną w wyniku wniesienia odwołania doręcza się w terminie 3 dni.
13. Działalność kulturalną organizowaną i prowadzoną przez kościelne osoby prawne regulują odrębne przepisy.
II. Imprezy masowe:
1. Przez imprezę masową należy rozumieć:
1) masową imprezę o charakterze artystyczno – rozrywkowym lub zorganizowane
publiczne oglądanie przekazu telewizyjnego na ekranach lub urządzeniach
umożliwiających uzyskanie obrazu o przekątnej przekraczającej 3 m, która ma się odbyć:
a) na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym
przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora
miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami
dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej wynosi nie mniej niż 1.000,
b) w hali sportowej lub innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy
masowej, w których liczba udostępnianych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona
zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony
przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 500,
2) masową imprezę sportową mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub
popularyzowanie kultury fizycznej organizowaną na:
a) stadionie lub innym obiekcie niebędącym budynkiem, na którym liczba udostępnionych
przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz
przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej wynosi nie mniej niż 1.000, a w
przypadku hali sportowej lub innego budynku umożliwiającego przeprowadzenie imprezy
masowej- nie mniej niż 300,
b) terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na którym liczba
udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż 1.000.
3) mecz piłki nożnej mający na celu współzawodnictwo w dyscyplinie piłki nożnej,
organizowany na stadionie lub innym obiekcie sportowym, na którym liczba
udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami
prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej ,wynosi nie
mniej niż 1.000.
2. Przez teren umożliwiający przeprowadzenie imprezy masowej należy rozumieć wydzielony,
odpowiednio oznakowany teren na otwartej przestrzeni, spełniający warunki higienicznosanitarne
odpowiadające wymaganiom przewidzianym prawem oraz posiadający
infrastrukturę zapewniającą bezpieczne przeprowadzenie imprezy masowej, na którym do
określenia liczby miejsc przyjmuje się przelicznik 0,5 m² na osobę.
3. Imprezami masowymi nie są imprezy organizowane:
a) w teatrach, operach kinach , muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki
lub innych tego typu obiektach,
b) w szkołach i placówkach oświatowych przez zarzadzających tymi szkołami i
placówkami,
c) w ramach współzawodnictwa dzieci i młodzieży,
d) dla sportowców niepełnosprawnych,
e) dla popularyzacji sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej,
ogólnodostępne i nieodpłatne, odbywające się na terenie otwartym,
f) przez pracodawców dla ich pracowników – jeżeli rodzaj imprezy odpowiada
przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć.
4. Za bezpieczeństwo imprezy masowej w miejscu i czasie jej trwania odpowiada jej
organizator.
5. Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej jest wójt, burmistrz
lub prezydent miasta, właściwy ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy.
6. W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed
planowym terminem jej rozpoczęcia:
a) występuje do organu , o którym mowa w pkt 5 z wnioskiem o wydanie zezwolenia na
przeprowadzenie imprezy ( wzór wniosku w załączeniu).
b) zwraca się do właściwych miejscowo:
komendanta powiatowego Policji i komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z
wnioskiem o wydanie właściwych opinii.
7. Do wniosku , o którym mowa w pkt 6 ppkt b), organizator załącza:
1) dokumenty informacyjne, o których mowa w art. 26 ust.1 ustawy z dnia 20 marca 2009r.
o bezpieczeństwie imprez masowych,
2) program i regulamin imprezy, wraz z informacją o sposobie udostępniania go
uczestnikom imprezy masowej,
3) regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom
imprezy masowej,
4) pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych oraz służb informacyjnych,
5) warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy
masowej.
8. Organ wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie 7 dni przed planowanym
terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
9. Wydanie zezwolenia lub odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administracyjnej.
10. W przypadku stwierdzenia naruszenia warunków bezpieczeństwa imprezy masowej przez jej
organizatora, podmioty o których mowa w pkt 6 ppkt b) mogą wnioskować do organu o jej
przerwanie. Wtedy organ wydaje decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej,
jeżeli po wydaniu zezwolenia stwierdzi, że zostały naruszone warunki bezpieczeństwa
dające podstawę do jego wydania.
III. Imprezy rozrywkowe, zabawy, festyny organizowane przez samorząd mieszkańców wsi i organizacje działające na wsi odbywające się w Wiejskich Domach Kultury, Świetlicach lub terenach przyległych:
1. W przypadku, gdy impreza nie wykracza poza godzinę 22.00, a ilość uczestników nie
przekracza 1.000 osób zgłoszenie nie jest wymagane.
2. W pozostałych przypadkach impreza powinna być zgłoszona w Wydziale Oświaty i Spraw
Społecznych Urzędu Miejskiego w Krotoszynie nie później niż 14 dni przed planowanym
terminem przeprowadzenia imprezy ( wzór zawiadomienia w załączeniu).
3. Organizator imprezy powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z Wiejskich
Domów Kultury i Świetlic ustalonym przez Burmistrza Krotoszyna.
IV. Festyny szkolne organizowane przez placówki oświatowe:
1. Festyny organizowane przez szkoły i placówki oświatowe na terenie szkoły nie
wykraczające poza godzinę 22.00, gdzie ilość uczestników nie przekracza 1.000 osób nie
wymagają zgłoszenia.
2. W pozostałych przypadkach impreza powinna być zgłoszona w Wydziale Oświaty i Spraw
Społecznych Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, nie później niż 14 dni przed planowanym
terminem przeprowadzenia imprezy ( wzór zawiadomienia w załączeniu).
V. Podstawa prawna:
- Rozdział 4 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu
działalności kulturalnej ( Dz.U. z 2012r. poz. 406, ze zmianami)
- Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych ( Dz.U. z 2013r.
poz. 611, ze zmianami).
Otrzymują: Opracował:
1. Dyrektorzy jednostek organizacyjnych Zastępca Naczelnika
2. Sołtysi Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych
3. Przewodniczący Rad Osiedli (Jerzy Janicki)
4. Organizacje pozarządowe
Krotoszyn, 2015-08-17