W starej plebanii przy ul. Krotoszyńskiej 38 w Biadkach trwają prace adaptacyjne, których efektem będzie stworzenie klubu dziecięcego służącego lokalnej społeczności Biadek i okolic.
Klub dziecięcy „Promyczki” zostanie utworzony w zaadaptowanych na ten cel pomieszczeniach budynku w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022-2029, wsparcia finansowego z Unii Europejskiej.
Celem i efektem realizacji zadania jest utworzenie 30 nowych miejsc opieki w klubie dziecięcym i dofinansowanie funkcjonowania tych miejsc w okresie 36 miesięcy. Planowany termin zakończenia zadania to maj 2025 r. Realizatorem zadania jest Plebania Rzymskokatolicka św. Izydora Oracza w Biadkach.
Celem i efektem realizacji zadania jest utworzenie 30 nowych miejsc opieki w klubie dziecięcym i dofinansowanie funkcjonowania tych miejsc w okresie 36 miesięcy. Planowany termin zakończenia zadania to maj 2025 r. Realizatorem zadania jest Plebania Rzymskokatolicka św. Izydora Oracza w Biadkach.
Celem i efektem realizacji zadania jest utworzenie 30 nowych miejsc opieki w klubie dziecięcym i dofinansowanie funkcjonowania tych miejsc w okresie 36 miesięcy. Planowany termin zakończenia inwestycji to maj 2025 r.
Działania i prace, które będą realizowane w ramach zadania:
- opracowanie dokumentacji projektowej (zakończone),
- dostosowanie otoczenia instytucji opieki - prace terenowe polegające na utwardzeniu terenu, przebudowie ogrodzenia, budowie schodów zewnętrznych, pochylni i balustrad,
- wyposażenie i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią i ogrodzeniem,
- adaptacja, czyli dostosowanie budynku do potrzeb dzieci - część prac budowalnych: prace rozbiórkowe, roboty konstrukcyjne (m. in. strop z pracami przygotowawczymi), pokrycie dachu, podłoża na gruncie w celu likwidacji piwnicy (w trakcie), docieplenie ścian zewnętrznych, tynki wewnętrzne cementowo-wapienne, ścianki działowe i obudowy gipsowo-kartonowe na parterze w pomieszczeniach objętych zadaniem, stolarka okienna i drzwiowa na parterze w pomieszczeniach objętych zadaniem, wykładziny ścienne z płytek ceramicznych, posadzki (część wspólna z osobnym korytarzem na paterze prowadzącym do mieszkania), malowanie, elewacja (cześć wspólna), wejście do budynku i zewnętrzna osłona wejścia (wiatrołap), rusztowania (część wspólna), docieplenie dachu spadzistego wiatrołapu,
- instalacje elektryczne: przebudowa przyłącza, instalacje wewnętrzne, instalacja oświetlenia, instalacja odgromowa, instalacja fotowoltaiczna,
- instalacje sanitarne i wodno-kanalizacyjne, co - pompa ciepła, co - ogrzewanie podłogowe, cwu - zasobnik ciepła, klimatyzacja, wentylacja mechaniczna, kurtyna powietrzna, – wyposażenie szatni w szafki dziecięce i pracownicze, wyposażenie kuchni, szafa przelotowa, wyposażenie nocnikowni, wyposażenie sal klubowych w meble i pomoce dydaktyczne.
Grupami docelowymi zadania są dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami lub wymagające szczególnej opieki, do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub dłużej, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz z ustawą z dnia 12 marca 2022 o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa; rodzice; opiekunowie.
Wartość zadania: 1 144 088,95 zł
Wartość częściowego dofinansowania z UE: 372 300,00 zł
Środki własne: 771 788,95 zł
Parafia poniesie również koszty niekwalifikowalne, czyli rozliczane poza zadaniem dofinansowanym przez UE w wysokości około 398 tys. zł. Są to przede wszystkim koszty związane z pracami budowlanymi: część kosztów związana z robotami rozbiórkowymi, pokryciem dachu, wymianą stropu i pracami przygotowawczymi, położeniem elewacji oraz część kosztów związana z montażem instalacji elektrycznej i sanitarnej na piętrze budynku.
Tekst: Magdalena Głowienkowska
Zdjecia: ks. Włodzimierz Dubis
(cki)